Projekty

SEMINARS AND LECTURES: LOST TALKS_WARSAW en

Z początkiem 2019 roku Fundacja Katarzyny Kozyra rozpoczyna cykl interdyscyplinarnych seminariów. W zależności od tematu będziemy zapraszać do udziału ludzi związanych nie tylko ze sztukami wizualnymi ale również osoby spoza tego pola zainteresowań.

Szukając Jezusa

Najnowszy projekt Katarzyny Kozyry do którego punktem wyjścia była informacja o tzw. syndromie jerozolimskim – ostrym zaburzeniu urojeniowym opisanym w medycynie dopiero w drugiej połowie XX wieku.

Komentatorki (Rosja i Ukraina)

Festiwal Komentatorki to wydarzenie oparte na relacji i interakcji z publicznością. Chcieliśmy stworzyć przestrzeń dialogu między rosyjskimi i ukraińskimi artystkami oraz polską publicznością w Warszawie.

Projekt Zuzany Štefkovej

Dr Zuzana Štefková (Uniwersytet Karola w Pradze) jest historyczką sztuki, która prowadzi badania na temat rodzicielstwa w sztuce wsparte przez grant sieci COST IS1307 i Fundację Katarzyny Kozyry.

Pierwsza solowa wystawa w Chinach

Mamy przyjemność poinformować, że Fundacja jest organizatorem pierwszej indywidualnej wystawy Katarzyny Kozyry w Chinach, w Three Shadows Photography Art Centre w Pekinie, które jest jedynym centrum sztuki w Chinach w całości poświęconym promowaniu współczesnej sztuki wideo i fotografii.

PISF – 10 lat emocji

Fundacja miała przyjemność zrealizować projekt artystyczny Katarzyny Kozyry dla Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej z okazji 10-lecia istnienia instytucji.

Liza Babenko: Komentując wojnę

Krytyczka sztuki, reżyserka teatralna i filmowa – Liza mieszka i pracuje między Kijowem a Moskwą. Tekst znajdujący się na stronie powstał pod wpływem Festiwalu Komentatorki.

Projekt X

Katarzyna Kozyra została laureatką 4. edycji Nagrody Filmowej Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Szkoły Wajdy przyznanej podczas 39. Festiwalu Filmowym w Gdyni. 

Prace Katarzyny Rotkiewicz-Szumskiej

Malarstwo Katarzyny Rotkiewicz-Szumskiej jest ekspresyjne niezależnie od tego czy artystka porusza się na poziomie abstrakcji, czy malarstwa figuratywnego. Artystka zniekształca wizerunek kamienia, człowieka, zabawki, a jednak nie zatraca realności ich przedstawienia.