INSTALACJA VIDEO

FACES

Faces, kadr wideo

FACES

Instalacja wideo

2005

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

OPIS TECHNICZNY

 

Instalacja wideo (kolor), sync. loop, 4:3 PAL, czas: różny, dźwięk.

Seria kadrów, rozmiar różny, lambda na dibondzie z plexi 3 mm.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

DEMO

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

OPIS

Praca składa się z serii krótkich filmów wideo, które mogą być wyświetlane pojedyńczo lub jako zsynchronizowana wielokanałowa projekcja. „Faces”, podobnie jak „Święto wiosny” Kozyry, ma swoje korzenie w balecie. Praca pochodzi z zapoczątkowanego pod koniec lat 90. okresu fascynacji artystki tańcem i ruchem („Lords of he Dance”, „Lekcja tańca”, „Boys”) . W pierwotnym kształcie „Faces” nawiązuje także formalnie do „Święta wiosny” – widzowie są świadkami specyficznego przedstawienia ukazanego na ogromnych ekranach dwustronnych, tworzących krąg otaczający widza. Na tych ekranach pokazane są w nienaturalnym, hiperrealistycznym ujęciu, kręcone z odległości zaledwie kilkudziesięciu centymetrów twarze tancerzy prezentujące skrajne emocje: przede wszystkim ogromną koncentrację, napięcie oraz równie duży wysiłek. Zaciśnięte usta, szeroko otwarte powieki, szybko poruszające się gałki oczne, zmarszczone czoło z kropelkami potu. To wszystko czego normalnie nie widać, tu zostało wysunięte na pierwszy plan. W pracy możemy obserwować z bliska twarze tancerzy klasycznych, tańca nowoczesnego, hiphopowego, które momentami, obserwowane z takiej odległości zdają się przypominać maski.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

INFORMACJE DODATKOWE

  • W realizacji projektu wzięli udział tancerze o międzynarodowej sławie: Magda Ciechowicz, Piotr Czubowicz, Carla Fracci, Charles Jude, Karunakaran, Vladimir Malakhov, Richard Move, Eri Nakamura, Nazareth Panadero, Marie-Claude Pietragalla, Niels Robitzky „Storm”, Andrzej Stasiewicz, Nelisiwe Xaba.

     

  • Praca może być pokazywana w różnych konfiguracjach.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ZOBACZ WIĘCEJ

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Podziękowania za współpracę zechcą przyjąć:

Magda Ciechowicz, Piotr Czubowicz, Carla Fracci, Robert Hartmann, Charles Jude, Karunakaran, Vladimir Malakhov, Richard Move, Eri Nakamura, Nazareth Panadero, Sylwester Pasniczek, Marie-Claude Pietragalla, Niels Robitzky „Storm”, Carsten Schrott, Marion Siman, Andrzej Stasiewicz, Mirek Szewczyk, Claire Verlet, Nelisiwe Xaba.

 

Produkcja:

Hebbel am Ufer, Berlin, Centre national de la danse – Pantin, Theorem – programme Culture 2000 de l’Union Europeenne,

Theatre de L’Opera – Rzym, Teatr Wielki w Warszawie, Instytut Polski w Paryżu oraz Instytut Polski w Rzymie, Staats Oper Unter den Linden, Berlin, Ballet de l’Opera national de Bordeaux, Hauptstadtkulturfonds, TR Warszawa, Kunstforum Ostdeutsche Galerie.